Boeing 737-400

Boeing 737-400.

Tento Boeing se stal nejprodávanějším dopravcovím produktem v historii.

   V pátek 19. února seděl ředitel Boeingu pro prodej do zahraničí (Lufthansa). A doufal že si objednají zbrusu nový typ Boeingu a to by znamenalo že by se mohla spustit jeho výroba. Ale ještě k tomu nedošlo a Boeing, už strácel v soutěži s jeho velkým konkurenty na trhu  letadel krátkého a středního doletu. Ale ředitel věděl že musí pokračovat jinak by jeho firma s dopravními letouny zanikla.

   Ale Boeing potřeboval aby jsi 3 velcí dopravci ( Lufthansa, Eastern, United) koupili řadu 737 a boeing mohl investovat do jeho výroby. pro Boeing byla zdrcující zpráva když se Eastern rozhodli pro MC Donnell a MC-9.

   Na vzdory rozhodnutí Eastern Airlines se rozhodli pokračovat ve vývoji 737.  Ale i přes verbální souhlas Lufthansy si Boeing nechal rezervu. Snažil se o co nejlepší přístup k United tím, že opožděné 737 nahradili pronájmem 727 .

   Další nervozita nastala 5. dubna 1965. kdy byla s united domluvena tisková konference. S Boeingem byla uzavřena velký obchod ohledně 727 a byla uzavřena objednávka na 40 nových 737 s opcí na 30 dalších.

Boeing byl pro 100 cestujících, a aby výrobce ušetřil na výrobě, tak oproti DC-9 a BAC – 111 – umístil motory pod křídla, protože boeing šetřil na vývojových nákladech.

   Přesto že měl program zpoždění, tak Boeing doufal, že kvality letounů povedou, tak aby se výroba letounů stala ziskovou. Ale nikdo by ve snu neočekával že Boeing 737 dosáhne k nejlépe prodávanému dopravnímu letadlu kterého se vyrobilo 5 750 kusů!

 

                             Technická data B737-400

Typ: Civilní letoun na krátké a střední dolety      Dolet: 5 000 Km  
Pohon: 2x motor CFM o tahu 97,86 Kn Hmotnost: prázdná 33 434 Kg
Cestovní rychlost: 900 Km/h Rozměry: ↨ 28,88 m ↔ 36,45 m ↑ 11.13m
Dostup: 6 890 m Nosnost: obvykle 146 sedadel